THEMA

HOE CONTINUEER JE DE ADVIESPRAKTIJK TIJDENS DE CORONA-CRISIS?

Je wordt vast overspoelt met vragen van klanten. Je moet thuis, zonder direct contact, de klanten van advies voorzien en de dagelijkse gang van zaken proberen voort te zetten. Daarnaast is het uitgerekend nu aangiftetijd en btw-maand. Hoe hou je dat vol? 5 tips uit ons netwerk van experts.

1. Zorg dat je klanten en collega’s nog wel ziet

Natuurlijk op afstand, maar er zijn opties om online contact te houden en met de webcam ook het gezicht erbij te zien. Denk bijvoorbeeld aan Microsoft Teams, Google Hangouts, Zoom, Skype… de mogelijkheden zijn eindeloos. Onze experts geven aan dat ze dit ook na deze crisis willen blijven gebruiken. Let hierbij wel op de dataveiligheid bij het uitwisselen van gevoelige informatie.

2. Beschouw de huidige situatie als een kans om te digitaliseren

Het gebrek aan persoonlijk contact zorgt voor veel strubbelingen, die met digitale processen op te lossen zijn. Voor het contact met klanten hebben we je al een aantal opties gegeven, maar vergeet ook zeker het klantportaal van Nextens niet voor het verstrekken van gevoelige fiscale informatie. Denk daarnaast aan Scan & Herken, de tool waarmee invoerwerk geautomatiseerd kan worden. Of koppel uw Nextens account met Exact, Snelstart, of een van de andere partijen.

U bent drukker dan ooit: waarom uw kantoor toch zou moeten veranderen 

3. Neem ook klanten mee in jullie digitale manier van werken

Schoenendozen aanleveren is nu zeker niet meer gewenst. Tijd om ook die klanten mee te nemen in de digitale manier van werken. Over het meenemen van klanten in de digitale transitie hebben we eerder een artikel geschreven, lees het hier.

4. Voorzie klanten proactief van de laatste ontwikkelingen en de gevolgen

De vele vragen die je krijgt van klanten kun je bundelen in een webinar of een artikel op je website. Zo hoef je dezelfde vraag niet steeds opnieuw te beantwoorden, maar stuur je hen door naar een pagina waar zij direct een antwoord en naslagwerk vinden. Zet bij elk onderwerp ook de juiste contactpersoon die de klant verder kan helpen.

Op de themapagina van Nextens vind je al veel informatie. Beschik je daarnaast over FiscaalTotaal? Dan heb je ook toegang tot het themadossier. Nog geen abonnement? We bieden u een gratis proefabonnement.

5. Zorg voor een ritme en duidelijke planning

Hier is veel over geschreven, maar ook onze experts geven aan dat een duidelijk ritme, speciaal ingerichte werkplek en het maken van een planning essentieel zijn om efficiënt thuis te werken. Lees daarover in dit artikel meer.

 

Dit artikel is tot stand gekomen op basis van tips van Samad Laghmouchi, René Offermanns en Jan van Esch.

Hoe maak je van belastingadvies een goed product?
  • Vond u dit bericht waardevol?
Share this post