THEMA

DE 8 SUCCESFACTOREN VAN KLANTBEHOUD VOOR BELASTINGADVISEURS EN ACCOUNTANTS

Tips en to do's om je klanten te behouden

Kom alles te weten over hoe je je klanten bij je houdt. Dit document zet je geïnspireerd aan het denken over jouw bedrijf, je product en je klanten. Je wordt stap voor stap door essentiële vragen geloodst, met praktische voorbeelden en to do's. Klantbehoud begint bij je product, past dat bij wat je klant wil? Wat zoekt je klant eigenlijk? En hoe hou je die klant tevreden?

Voldoen aan klantverwachtingen

Hoe zorg je dat je huidige klanten bij jouw belastingadvies- of accountantskantoor blijven aankloppen in de toekomst? De standaard in klantbeleving ligt tegenwoordig extreem hoog. Klanten verwachten veel van je: service, snelheid, bereikbaarheid, betaalbaarheid en optimaal gemak. Weten wat je klant wil en dat belangrijk maken geeft je een troef van onschatbare waarde; het is zo makkelijk om klant bij jou te zijn, dat het niet eens in ze opkomt om over te stappen.

Met deze 8 succesfactoren en 3x zoveel praktische tips kunt u direct aan de slag om een waardevolle bron van nieuwe inkomsten - uw bestaande klanten - voor u te v(h)eroveren.

Download kennisdocument

De 8 succesfactoren zijn:

  1. Het begint bij een goed product
  2. Je weet wat je klant zoekt
  3. Je houdt je klanten meer dan tevreden
  4. Je maakt het persoonlijk
  5. Je legt je klanten in de watten
  6. Je laat zien dat je klanten belangrijk voor je zijn
  7. Je biedt maatwerk en zorgt voor totaalontzorging
  8. Je laat zien dat ze goedzitten bij jou

1. Het begint bij een goed product

Alles staat of valt met de kern van je bedrijf: lever je goed werk en is het de moeite waard voor klanten om terug te komen? Dat betekent ook dat je kritisch durft te kijken naar wat je klanten echt van jou nodig hebben. Voorheen lag de focus in de fiscale dienstverlening vooral op het leveren van producten: aangiftes, jaarrekeningen etc. Waarschijnlijk is dat gedeelte in jouw organisatie prima voor elkaar, het is waar alles om draait. Of is dat verleden tijd?

Zolang je precies hetzelfde generieke product aanbiedt als jouw concurrent sta je als organisatie erg wankel. Als er een andere partij voorbij komt die dezelfde diensten biedt voor een scherpere prijs, kan een klant ervoor kiezen weg te gaan.

Geïntrigeerd? Download het document en lees verder...

Download kennisdocument
Share this post
  • Vond u dit bericht waardevol?