Nextens Klantportaal

Bespaar tijd voor uzelf en lever een geweldige service aan uw klanten.

Vraag meer informatie aan

Accorderen met het Nextens Klantportaal

Nieuw: geïntegreerd accorderen

Nextens biedt nu ook de mogelijkheid om uw klant de IB-, BTW- of VPB-aangifte te laten accorderen via het Nextens Klantportaal. Daarmee bieden we u een geïntegreerde oplossing, volledig gericht op het accorderen, tegen een zeer voordelig tarief.

Hoe het werkt? Bekijk de instructievideo hiernaast >>>

Wilt u uw abonnement uitbreiden met Accorderen?
Wij helpen u daar graag bij. Neem contact met ons op via tel. 020 - 515 9 515 of via het aanvraagformulier.

Vraag een persoonlijke demonstratie aan

Zo werkt het Klantportaal

Het Nextens Klantportaal:
de bekende checklist nu online

Stuurt u uw klanten ook altijd aan het begin van het jaar per post of per email een checklist voor hun IB-aangifte? De afhandeling van de stukken van uw klant is een bewerkelijk en daarmee foutgevoelig proces. Nextens denkt daarom graag met u mee en integreert nu het Nextens Klantportaal in het Nextens IB Programma.
Met het Klantportaal leveren uw klanten hun stukken aan, waarna ze direct in het juiste klantdossier in Nextens terecht komen. Losse documenten kan uw klant ook gedurende het jaar direct in het klantportaal naar u toe sturen.

Zeer gebruiksvriendelijk

Met het Klantportaal loggen uw klanten in op hun persoonlijke pagina waar ze hun stukken kunnen uploaden en eenvoudig kunnen terug vinden. Uw klanten maken gebruik van een gebruikersvriendelijke checklist, waarmee ze eenvoudig kunnen zien welke stukken ze aan moeten leveren. Doordat uw klanten aan kunnen geven wat wel en niet relevant is voor hun persoonlijke situatie worden alleen de relevante vragen getoond. Informatieve help-teksten zorgen ervoor dat uw klanten minder fouten maken.
De geüploade stukken komen direct in het juiste klantdossier in uw Nextens account terecht.

Tijdswinst door automatisering

Tijdens de ontwikkelingen van het Nextens Klantportaal hebben we samen met klanten de functionaliteiten onderzocht. Klanten die meededen aan dit onderzoek gaven aan dat ze per IB-klant 15 tot 30 minuten verwachten te besparen. En ook uw klant zal sneller klaar zijn. In de toekomst willen we het klantportaal nog gaan uitbreiden om nog meer communicatiestromen met uw klant te optimaliseren. Wat
dacht u bijvoorbeeld van een advieschecklist en accordering?

De stukken komen direct in Nextens

Zodra uw klant losse stukken naar u uploadt of een checklist afmaakt komen alle stukken direct in Nextens te staan in het juiste klantdossier. Op die manier hoeft u de stukken niet zelf te indexeren.

IB aangiften voor particulieren leveren maar weinig op en kosten veel tijd doordat je veel administratieve handelingen hebt. Door het klantportaal kunnen de IB aangiften toch weer interessant worden."

- Joost Vrielink, partner Vrielink & Co belastingadviseurs

Vraag meer informatie aan

Veelgestelde vragen over het portaal

Kan ik de documenten uit het klantportaal ook downloaden naar mijn computer?
Ja, u kunt dat gemakkelijk doen vanuit het klantdossier waar alle documenten in terecht komen. Zie voor instructies ook de handleiding van het IB Klantportaal.
Zijn er kosten verbonden aan het Klantportaal?
Wanneer u Nextens IB gebruikt is het Klantportaal kosteloos te gebruiken. Als klant van BAS (desktop-software) kunt u ook het klantportaal gebruiken, u betaalt dan alleen de een service fee voor Nextens.
Is het klantportaal goed beveiligd?
Het Klantportaal is onderdeel van Nextens en kent dezelfde vorm en mate van beveiliging. Het Klantportaal is wel een afgeschermd deel van Nextens; uw klant heeft daardoor nooit toegang tot uw gegevens.
Staan mijn kantoorlogo en gegevens in het klantportaal?
Ja, u kunt uw kantoorlogo en uw gegevens invoeren in de instellingen van Nextens, die worden ook door het klantportaal gebruikt.
Kan ik het klantportaal per klant aan of uit zetten?
Ja, in Nextens kunt u per klant aangeven of u gebruik wilt maken van het klantportaal. Uw klant krijgt dan automatisch een mail met de informatie die nodig is om in te loggen.

Liever persoonlijk contact?

Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 8:30 tot 17:30 uur