THEMA

NEXTENS KLANTENDAG 2016: STATE OF THE NEXTENS

Verwachtingen

Elke klant die over de rode loper Spant! binnenstapt, komt met andere verwachtingen. Zo laat Ton Posthoorn zich verassen: ‘Het is voor het eerst dat ik kom en ik hoop meer informatie te krijgen, zowel van het product als op fiscaal gebied.’ Voor Ruud Zeegers is het eigenlijk niks nieuws meer, hij komt al 15 jaar naar de klantendag. ‘Ik kom ieder jaar om even bijgepraat te worden.’ Maar ook de kritische klanten willen van het moment gebruik maken: ‘Wij zijn in het najaar overgestapt van de desktop naar de cloud’, vertelt Wil Kolsteeg en Karn Weener van Kolsteeg & Partners. ‘Wij zijn nog niet helemaal tevreden over de overstap en we komen vandaag luisteren naar de ontwikkelingen.’ De bezoekers worden ontvangen op de zogenoemde informatiemarkt. Hier kunnen ze een profielfoto laten maken voor bijvoorbeeld hun LinkedIn, een verse smoothie halen bij de smoothiebar of gewoon een lekkere kop koffie drinken. Verder zijn onze partners aanwezig zoals RADAR en Factor50. En natuurlijk onze eigen stands met Nextens producten, enquêtes en informatie.

Apenstreken en fiscale wijzigingen

Om tien uur start de dag dan echt. Deze is goed gevuld met verschillende sprekers: Patrick van Veen, Sander de Groot, een fiscaal debat tussen Sylvester Schenk en Peter Kavelaars, Ton Oosterwijk, Arent van ’t Spijker en als afsluiter en Aart van den Brink. Een korte impressie van de presentaties:
  • Dierbare collega’s: Over apenstreken en handelen van mensen in organisaties Patrick van Veen, gedragsbioloog en 14 jaar in de verzekeringsbranche gewerkt. In 2002 gestart met Apemanagement. ‘Mensen, zeker Nederlanders, moeten zich meer op de borst slaan. Laat zien wat je kwaliteiten zijn.’
  • State of the Nextens Sander de Groot, managing director Professional Services Group. De Groot staat stil bij het afgelopen jaar. Wat hebben wij de verschillende klantwensen gedaan? Ook vertelt hij over de toekomstvisie van Nextens.
  • Het fiscale debat Het fiscale debat is tussen Sylvester Schenk (directeur fiscale zaken Flynth) en prof. dr. Peter Kavelaars (tax partner Deloitte). De heren discussiëren over het pensioen in eigen beheer en over de zaken rondom de zzp’er zoals de Wet DBA. ‘De VAR was ook niet alles.’
  • Wat is nieuw in aangifteland? Aart van den Brink, hoofdredacteur fiscale software. Welke inhoudelijke en technische veranderingen staan ons te wachten? Van den Brink gaat in op de wijzigingen op het gebied van SBR, de vennootschapsbelasting, inkomstenbelasting, de digitale uitstelregeling en de Kamer van Koophandel.
NextensKlantendag2016_tekening1

Tekening van Gabriëlla van Vuure

Break-out sessies

Na de geroosterde broodjes, verse sappen en salades, beginnen de break-out sessies. Dit jaar kan de klant kiezen welke sessies hij/zij wil volgen:
  • Nextens-trainers Debby Hartman- van Maanen en Dennis Barewijk geven ieder een aparte demonstratie over de nieuwste ontwikkelingen in de aangiftesoftware en in de kennisbank FiscaalTotaal. Zij laten ook de nieuwe koppeling tussen Nextens en FiscaalTotaal zien.
  • Ton Oosterwijk van Factor50 geeft een presentatie over de meldplicht datalekken en de impact op uw kantoor. Hij informeert de bezoekers over de aanscherping van de wet Bescherming Persoonsgegevens en de meldplicht bij een datalek. Daarnaast vertelt hij wat er gedaan moet worden bij een datalek en wie er verantwoordelijk is.
  • Arent van ’t Spijker is expert op het gebied van big data. Wat kunnen we allemaal met data doen? Google kan met haar algoritmes een aangifte invullen van een bedrijf, zonder dat bedrijf ooit echt gezien te hebben.

Tevreden

Om vier uur begint de borrel als afsluiter van de dag. Wil Kolsteeg en Karn Weener van Kolsteeg & Partners zijn positiever geworden over Nextens. ‘Sander had een eerlijk verhaal en het werd me wel duidelijk dat jullie continu aan het verbeteren zijn. Het is eigenlijk ook wel logisch, de desktop liep als een geoliede machine en Nextens in de cloud is iets nieuws. Ik vond het ook fijn om te horen dat er stappen zijn gemaakt in de verbetering van de snelheid. Over all was het een leuke klantendag.’ Ruud Zeegers vond het een rustige dag: ‘Er zijn minder grote wijzigingen dan voorgaande jaren. Toen indertijd SBR werd aangekondigd door de overheid, was dat heel ingrijpend en gebeurde het erg grof. Dat soort dingen zijn er dit jaar niet. Daardoor is het een rustige en leuke dag.’ Per mail komen een dag na de klantendag positieve reacties binnen. Zo ook van Tineke Attema: 'Dank voor de boeiende dag gisteren. Het was leerzaam voor beide partijen en het is geweldig leuk om medegebruikers te ontmoeten. Speciaal wil ik bedanken voor de inhoud van de goodiebag. Super! Een powerbank uit Bergentheim bij mij naast de deur en een mooie beker voor een broodnodige dorstlesser!'

Bent u er volgend jaar ook (weer) bij?

Wij kondigen onze events aan in mailings en via onze Nextens nieuwsbrief. Of houd de Nextens Academy-pagina in de gaten.