Soepel en snel een PKIoverheid certificaat

Weet u wanneer uw PKIoverheid certificaat verloopt?
Controleer dit en vergeet niet om op tijd uw certificaat
te vernieuwen. Nog niet eerder een PKIoverheid certificaat
aangevraagd? Ook dan kunt u op deze pagina een certificaat
aanvragen.

Elke certificaataanvraag is uniek en vereist nauwkeurigheid.
Al vanaf 2012 heeft Nextens een hechte samenwerking
met PKIpartners. PKIpartners heeft een passende service
voor elke situatie en begeleidt u stap voor stap bij uw aanvraag.

test

Dien hieronder uw aanvraag in

Als u al PKIpartners klant bent wordt u gegarandeerd 8-10 weken voor het verlopen van uw certificaat door PKIpartners op de hoogte gebracht.

Nextens & PKIpartners

  • Binnen 5 dagen neemt een medewerker van PKIpartners vrijblijvend contact met u op
  • Bent u geen Nextens gebruiker, had u voorheen een andere leverancier of bent u een groot bedrijf met bijzondere wensen? PKIpartners biedt voor elke situatie een passende service
  • PKIpartners adviseert om het bestelproces 8 weken voor het verlopen van uw certificaat te starten





Ik ben zeer tevreden over de service van PKIpartners. Afgelopen zomer is een medewerkster van PKIPartners bij ons kantoor geweest, en alles is perfect door haar geregeld!

- Ben Ackermans, Ackermans Administraties

Webshop PKIPartners

Het aanvraag- en bestelproces in 4 stappen

Nadat u het contactformulier heeft ingevuld zal PKIpartners binnen 5 dagen contact met u opnemen

Tijdens dit gesprek wordt uw situatie geïnventariseerd en ontvangt u een persoonlijke aanbieding

In dit gesprek helpen wij u met het maken van de keuze voor het serviceniveau:

Voor de meeste (kleinere) organisaties zal de dienstverlening “Op afstand” toereikend zijn. Al het op te leveren bewijsmateriaal over uw bedrijf, domeinnaam en bestuurder(-s) wordt vooraf verzameld en u wordt door een gekwalificeerde medewerker stap voor stap via een beveiligde verbinding begeleid en u ontvangt vervolgens het certificaat op cd-rom of USB-stick*. €657,- excl. btw

Wilt u liever zelf aan de slag? Dat kan. U plaatst dan zelf de aanvraag en kunt bij vragen telefonisch terecht bij PKIpartners en haar leveranciers (levering als download bij Digidentity) €657,- excl. btw

Voor het geval dat u liever heeft dat er een medewerker bij u op kantoor komt om samen met u de aanvraag te doorlopen; kies dan voor de dienstverlening “Op kantoor”. Ook hierbij worden alle verplichte onderzoeken vooraf voor u gedaan en komt een PKIpartners-medewerker in persoon bij u op kantoor om samen met u de aanvraag te doorlopen. U ontvangt vervolgens het certificaat op cd-rom of USB-stick*. €757,- excl. btw

Heeft u een complexere organisatie waarbij bijvoorbeeld vooraf overleg gewenst is met legal, ICT en er mogelijk ook een gesprek met het bestuur van uw organisatie gewenst is; kies dan voor “corporate dienstverlening”. Vooraf zullen wij de nodige gesprekken voeren en de nodige voorbereidingen treffen om een soepele levering van het certificaat te verzorgen. Ongeacht het aantal gesprekken dat nodig is krijgt u sowieso een PKIpartners medewerker bij u op kantoor om de aanvraag met u te doorlopen. Het certificaat wordt dan op cd-rom of USB-stick* geleverd.

Als u liever geen certificaat op cd-rom of USB-stick wilt ontvangen en zelfstandig (met telefonische helpdesk) het certificaat wilt ontvangen; kies dan voor “Download”*.

De meest gekozen variant is “op afstand” met levering op cd-rom.

*in het geval van download dient u zelf zorg te dragen voor de back-up van uw certificaat. Levering op cd-rom en USB-stick is tevens uw back-up.

Na akkoord start PKIpartners voor u het aanvraagproces en wordt er (eventueel) een afspraak met u ingepland

Na de afspraak en de verwerking van uw aanvraag volgt het certificaat binnen enkele dagen

Na ontvangst van het certificaat kunt u altijd een beroep doen op de helpdesks van PKIpartners en Nextens.

Veel gestelde vragen

voor een persoonlijk antwoord: bel ons op 020 - 515 9 515

BAPI en FOS per 1 maart 2017 over naar Digipoort

Per 1 maart 2017 worden het BAPI-kanaal en het FOS-kanaal gesloten. Vanaf die datum gaan de aangifte loonheffingen, de jaarloonopgaaf en de eerstedagsmelding via Digipoort in XML. Voor de overstap naar Digipoort hoeft niet gewacht te worden tot 1 maart 2017. Digipoort is nu al beschikbaar. Om hiervan gebruik te maken heeft u een PKIoverheid certificaat nodig en software die geschikt is voor Digipoort. Met het Loon Programma van Reed Business Information is het versturen van aangiften naar Digipoort reeds mogelijk.

Waar kan ik zien wanneer mijn PKIoverheid certificaat verloopt?

De geldigheid van uw certificaat kunt u vinden in de papieren die u heeft ontvangen bij het certificaat. In Nextens kunt u dit (sinds juni 2015) ook op het scherm Instellingen/Certificaten bekijken. Als u gebruik maakt van onze desktop software kunt u het ook zien in ECM bij het scherm Certificaten/PKIoverheid certificaatgegevens.

U kunt ook contact opnemen met uw huidige certificaat leverancier.

Hoe installeer ik mijn certificaat in Nextens of ECM?

Zie de F1-help bij het scherm Instellingen/Certificaten in Nextens. Ook ECM bevat onder F1-help informatie over het actief maken van het certificaat. 

Ik heb een nieuw Handelsregisternummer, wat nu?

Extra aandacht verdient de situatie waarbij u een nieuw handelsregisternummer (meestal uw KVK-nummer)  heeft, omdat SBA- en VIA-machtigingen met dit nummer verbonden zijn. Er is momenteel nog geen andere oplossing voor deze situatie (gewijzigd KVK-nummer) dan het afmelden van alle machtigingen met het oude certificaat en het vervolgens aanvragen van alle machtigingen met het nieuwe. Alternatieven zijn in onderzoek bij Logius. Voorlopig is het aan te raden om indien mogelijk gebruik te blijven maken van het oude KVK-nummer.

Wat is een PKCS#10?

Een PKIoverheid certificaat bestaat uit twee delen (sleutelpaar); het private deel (de geheime sleutel) en het publieke deel.  Als het certificaat geleverd wordt als een PKCS#12, dan ontvangt u het kant en klaar is het certificaat namelijk direct gebruiksklaar.  Sommige van u geven er de voorkeur aan om zelf het sleutelmateriaal te creëren en het zelf-gecreëerde publieke deel van het sleutelpaar in te sturen met de aanvraag om dat deel, na goedkeuring, vervolgens zelf weer te importen. Dit zelf creëren en importen van het publieke deel wordt ook PKCS#10 genoemd.

Wat is FQDN?

Een Fully Qualified Domain Name (FQDN) is volgens de definitie van PKIoverheid een in het Internet Domain Name System (DNS) geregistreerde volledige naam waarmee een server op het internet uniek is te identificeren en te adresseren.
Uw PKIoverheid certificaat moet een FQDN hebben die te herleiden is naar uw organisatie. Als uw bedrijf geen Domain Name heeft, dan kan PKIpartners u helpen die te verkrijgen. Als alternatief kunt u bij PKIpartners kosteloos gebruik maken van een zogenaamd leendomein.

Ik ben ontevreden over mijn huidige leverancier, kan ik overstappen?

Als u eerder uw PKIoverheid certificaat bij een andere leverancier heeft besteld en er redenen voor u zijn om te overwegen naar PKIpartners als uw dienstverlener over te willen stappen, dan is dat geen probleem. PKIpartners zal uw aanvraag volledig en goed begeleiden zonder verrassingen.

  • PKIpartners biedt u volledige begeleiding bij het vernieuwen van uw overheidscertificaat
  • Elke situatie is uniek. PKIpartners analyseert uw situatie zorgvuldig en zorgt ervoor dat uw nieuwe certificaat zo goed mogelijk op de einddatum van uw huidige certificaat aansluit.
  • PKIpartners levert een certificaat die zowel op Windows als op Mac OS X te gebruiken is.

Ik ben geen Nextens gebruiker, maar ik zou wel graag van de dienstverlening van PKIpartners gebruik willen maken. Kan dat?

Nextens vindt het belangrijk dat u goed geholpen wordt. Het PKIoverheid certificaat werkt namelijk onafhankelijk van uw softwareleverancier en het staat u vrij om gebruik te maken van de PKIpartners dienstverlening.

Mocht u meer willen weten over de mogelijkheden van Nextens, dan kunt u hier een vrijblijvende demonstratie aanvragen die we vanzelfsprekend met alle plezier aan u geven.

 

Per wanneer is een verzamelcertificaat niet meer voldoende om beconuitstel aan te vragen?

Vanaf het derde kwartaal van 2016 is uitstel alleen nog mogelijk met SBR-aangiftesoftware en een eigen PKIoverheid servicescertificaat. Een verzamelcertificaat is niet meer voldoende. Voor fiscaal dienstverleners die geen aangifte- of administratiesoftware hebben die geschikt is voor SBR en die geen eigen PKI-certificaat hebben, bestaat dan alleen nog de mogelijkheid van individueel uitstel.

Waarom deze samenwerking?

Voor Nextens is het belangrijk dat u met zo min mogelijk verstoring het certificaat kunt vernieuwen. Het aanvraagproces van een PKIoverheid certificaat kan veel tijd van u vragen. Hier kan PKIpartners u bij helpen. Wij werken tot tevredenheid van onze relaties sinds 2012 met PKIpartners. Zij bieden u een volledige service met persoonlijk contact bij elke stap van het proces.

Neem contact met mij op