THEMA

TOEKOMST VAN HET VAK

Inspiratie die u helpt om mee te gaan met de toekomst van het vak van fiscaal adviseur, accountant of boekhouder.

Inspiratie voor nu en de toekomst

Door digitalisering en automatisering verandert het vak van de fiscaal adviseur, de accountant en de boekhouder. We behandelen vragen als: hoe zorgt u dat u klanten behoudt of erbij krijgt, hoe past u de dienstverlening aan, welke verdienmodellen passen bij deze tijd?

Op deze pagina vindt u bijvoorbeeld een overzicht van de wijzigingen van komende jaren in de manier waarop geadviseerd wordt, een blog over de verdienmodellen die nu mogelijk zijn of een interview met een vakgenoot over hoe omgaat met de (digitale) veranderingen in het vak.

De 8 succesfactoren van klantbehoud voor belastingadviseurs en accountants

Kom alles te weten over hoe je je klanten bij je houdt. Dit document zet je geïnspireerd aan het denken over jouw bedrijf, je product en je klanten. Je wordt stap voor stap door essentiële vragen geloodst, met praktische voorbeelden en to do's. Kla...

Efficiënter werken met Getting Things Done

[PODCAST] Hoe ga je om met de groeiende hoeveelheid taken en projecten die op je bordje liggen? Raak je weleens het overzicht kwijt? Wil je productiever omgaan met je tijd? Dan kan Getting Things Done wat voor jou zijn.

Hoe u een effectieve bedrijfsstrategie bepaalt

U bent veel en vaak bezig met het adviseren van uw klanten. Maar staat u wel eens stil bij uw eigen bedrijfsstrategie? In dit kennisdocument wordt u aan de hand genomen om een bedrijfsstrategie op te stellen op basis van een model met 3 basiskeuzen; ...

Kennisdocument: Efficiënt werken voor belastingadviseurs

Straks nog even die klant bellen. Dat mailtje nog versturen. Nog naar dat ene rapport kijken. Oja, en een cadeautje regelen voor die kennis. Hoe vaak denken we niet aan zaken, die we uiteindelijk toch vergeten? Achteraf denkt u: had ik het nu maar ...

Ervaar en leer als vertrouwd adviseur

Hoe maak je een advieskantoor klaar voor de toekomst? Ontwikkel je naar vertrouwd adviseur van je klanten door wat anders te proberen en te kijken hoe de klant je product gebruikt.
BeheerderToekomst van het vak