THEMA

DE 3 MEEST GESTELDE VRAGEN OVER DE TRANSITIE NAAR DIGITAAL FISCAAL ONDERNEMEN

Nextens deelt al jaren kennis voor belastingadvies- en accountantskantoren. Bijvoorbeeld over de toekomst van het vak. Hoe maak je als kantoor de transitie naar een nieuwe manier van werken en adviseren, een nieuwe strategie met verdienmodel, digitalisering en innoverende producten?

Wij hebben talloze blogs, achtergronden en kennisdocumenten geschreven, maar wat willen jullie weten over die transitie? In dit kennisdocument geven we de antwoorden op de 3 meest gestelde vragen over de transitie naar digitaal fiscaal ondernemen.

Download kennisdocument

De volgende 3 vragen worden besproken over hoe je als eigenaar van een belastingadvieskantoor of accountantskantoor met de tijd meeverandert:

#1 Hoe maak je van belastingadvies een goed product?

Steeds meer merken we de verschuiving van het vaste jaarrekening-werk naar dienstverlening in ons vakgebied. Hoe kun je je bedrijfsstrategie zo inrichten dat je actief inspeelt op die transitie? Hoe maak je van belastingadvies een goed product waar de klant voor wil betalen?
We geven 5 direct toepasbare en uitgewerkte tips, zoals hoe je makkelijker proactief kunt adviseren, hoe je je in je klant verplaatst en hoe je je belastingadvies als product kunt lanceren.

#2 Hoe ontdek je kansen in de markt?

Als belastingadvies- en accountantskantoor wil je niet alleen je klanten vooruit helpen, maar ook zélf verder groeien. Waar liggen de kansen in de markt? Hoe ontdek je mogelijkheden voor groei of een nieuwe koers? 5 tips om kansen in de markt te ontdekken. Kijk bijvoorbeeld in de branches die je bedient, denk na over wat jouw eigen meerwaarde is bekeken vanuit de klant en het handig inzetten van data.

#3 Hoe haal je als belastingadvies- of accountantskantoor het maximale uit fiscale automatisering?

Automatisering kan enorm veel opleveren. Nieuwe data, nieuwe inzichten. Tijdbesparing. Maar hoe blijf je on top of the game en zorg je dat je alles uithaalt wat erin zit? Vijf tips. Bekijk bijvoorbeeld waar je klant behoefte aan heeft en welke software daarop aansluit of leer optimaal gebruik te maken van de software, ook door je klanten hierin te instrueren.

Bekijk eens een video over dit onderwerp, zoals deze:

#1 Hoe maak je van belastingadvies een goed product? (video en interview) >>


  • Vond u dit bericht waardevol?
Share this post