THEMA

KENNISDOCUMENT: EFFICIËNT WERKEN VOOR BELASTINGADVISEURS

Straks nog even die klant bellen. Dat mailtje nog versturen. Nog naar dat ene rapport kijken. Oja, en een cadeautje regelen voor die kennis. Hoe vaak denken we niet aan zaken, die we uiteindelijk toch vergeten? Achteraf denkt u: had ik het nu maar opgeschreven. Op het moment dat u dat doet, ontstaat er een hele waslijst. Hoe beslist u dan nog wat prioriteit heeft?

Download kennisdocument

De volgende 5 zaken worden besproken:

  1. Getting Things Done
    Getting Things Done (hierna: GTD) geeft u controle over uw werk en leven en maakt dat u met uw volle aandacht de taken doet waar u op dat moment voor kiest.
  2. Prioriteren van acties
    Hoe besluit u op een alledaagse werkdag wat u op een gegeven moment moet doen? Actiekeuzes zijn gebaseerd op de situatie, beschikbare tijd, beschikbare energie en prioriteit.
  3. Wekelijks onderhoud
    Om ervoor te zorgen dat uw systeem betrouwbaar blijft, is het nodig om regelmatig uw systeem op te frissen. Het wekelijks onderhoud versterkt uw concentratie op de belangrijkste projecten. Het is alles wat u moet doen om uw hoofd weer leeg te krijgen.
  4. Alle stadia voor een goedwerkend systeem
    Volgens David Allen gaan we doorgaans allemaal op deze manier te werk. Alleen is er vaak veel te verbeteren aan de manier waarop professionals de afzonderlijke stadia aanpakken.
  5. Handige tools
    Er zijn talloze technieken en digitale tools beschikbaar die u kunnen helpen. We hebben de tien beste productiviteitstools op een rijtje gezet.
Share this post