THEMA

KENNISDOCUMENT: KLANTEN ENTHOUSIASMEREN VOOR DIGITALISERING

In dit document krijgt u handvatten om uw klanten mee te krijgen in het digitaliseringstraject. Van het creëren van begrip: u heeft zelf in het begin mogelijk ook geworsteld met digitalisering, tot de communicatie met uw klant en de nazorg.

De interne verwerking van data binnen het accountant- of belastingadvieskantoor verloopt steeds meer geautomatiseerd. De papieren processen worden vervangen door digitale processen. Van daaruit voorziet u de klant van een passend advies ten behoeve van de persoonlijke en bedrijfsdoelstellingen. Dit betekent dat u een tijdperk ingaat, waarin u ook alles digitaal aangeleverd wilt krijgen. Een efficiënt proces krijgt u alleen door digitalisering van de hele keten; van uw klanten, de leveranciers van uw klanten tot en met aanlevering aan uitvragende partijen. Het meekrijgen van deze partijen vormt meer dan eens een uitdaging.

Download kennisdocument

In dit document wordt het volgende besproken:

  1. Veranderen, elk kantoor worstelt hiermee (en elke klant ook)
  2. Uw eigen verandering
  3. Van kantoor naar klant
  4. Communicatie
  5. Gevonden voordeel: tijdwinst
  6. Nazorg
  7. De klant centraal
  8. Veranderen kost tijd en moeite
  • Vond u dit bericht waardevol?
Share this post