Vind de visie die past
U bent veel en vaak bezig met het adviseren van uw klanten. Dat kan gaan over financiering en fiscaliteit maar ook over fusies & overnames of strategische vraagstukken.

Maar staat u wel eens stil bij uw eigen bedrijfsstrategie? Mogelijk komt het veel voor dat u geleefd wordt door de dagelijkse problematiek en hectiek, zodat u aan strategie maar weinig toekomt?
Er is immers altijd wel een klant die wacht. Of een collega met een vraag. Of recente wet- en regelgeving die u nog moet doornemen. Zeker met de huidige personeelstekorten is de druk vaak groot.
Maar aandacht voor uw bedrijfsstrategie is ontzettend belangrijk. Uit onderzoeken blijkt dat mkb’ers, en dus ook accountants- en fiscale (advies)kantoren, mèt strategie het beter doen dan die zonder.
Download dit kennisdocumentWat levert een bedrijfsstrategie op?
Strategie leidt tot focus. Het is duidelijk voor de hele organisatie wat er verwacht wordt en hoe dat bereikt kan worden. En bij voorkeur is ook duidelijk waarom deze keuzes zijn gemaakt. En deze duidelijkheid zorgt er ook voor dat de klant weet wat hij kan verwachten en wat niet.
Hoe stelt u een bedrijfsstrategie op?
In dit kennisdocument wordt u aan de hand genomen om een bedrijfsstrategie op te stellen op basis van een model van Treacy en Wiersema. Dit model onderscheidt 3 basiskeuzen; u kiest één unieke waarde voor uw klant waarin u uitblinkt, in plaats van te proberen ‘overal’ goed in te zijn. De keuzes zijn:
- Operational excellence
- Product leadership
- Customer intimacy
In dit document wordt het volgende besproken:
- Wat levert een bedrijfsstrategie op?
- Een bedrijfsstrategie opstellen:
Keuze 1: Operational excellence
Keuze 2: Product leadership
Keuze 3: Customer intimacy
Kiezen, of toch niet helemaal? - Vermijdt deze 5 valkuilen bij uitvoeren van de gekozen bedrijfsstrategie