Wij helpen u graag verder!

Een aantal veelgestelde vragen op een rijtje

Let op: deze vragen gaan over abonnementen op de producten van Nextens. Antwoorden op al uw vragen over het werken met Nextens (zoals uitleg over functionaliteiten, fiscaliteit, tips & tricks) vindt u op de Supportpagina van de online aangiftesoftware.

Staat uw vraag er niet bij of komt u er niet uit?
Onderaan deze pagina vindt u ook onze contactgegevens.

    Veelgestelde vragen

    Mogelijk vindt u hier al het antwoord op uw vraag

    Ik ben mijn wachtwoord vergeten

    Met de wachtwoord-vergeten service kunt u uw wachtwoord voor de Nextens-producten (zoals de online aangiftesoftware en FiscaalTotaal) eenvoudig resetten.

    Let op: hiermee wijzigt het wachtwoord voor al uw abonnementen van Nextens*.
    *Dit geldt ook voor uw eventuele abonnementen op andere producten van Reed Business Information, zoals XpertHR

    Met welke gegevens kan ik inloggen op Nextens of FiscaalTotaal?

    Maakt u al gebruik van andere Nextens of Reed Business producten (of stapt u over vanuit de Nextens desktop aangiftesoftware?)
    Dan kunt u gebruik maken van de inloggegevens die u voor deze producten gebruikt. Wanneer u deze vergeten bent, kunt u gebruik maken van de wachtwoord-vergeten service.

    Bent u nieuw bij Nextens?
    In dat geval heeft u een e-mail ontvangen waarin uw inloggegevens staan of waarmee u deze zelf kunt aanmaken.

    Ik wil de staffel van mijn aangiftepakket verhogen

    U kunt ons mailen via het contactformulier om het aantal aangiften in uw aangiftepakket uit te breiden. Kies bij stap 2 voor 'Ik heb een vraag over een bestaand abonnement of factuur'.
    Direct telefonisch contact met onze accountmanagers kan ook: tel. 020 - 515 9 515 - we zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08.30 en 17.30.

    Ik wil een adreswijziging doorgeven

    Adreswijzigingen kunt u digitaal aan ons doorgeven.

    Ik heb een vraag over mijn factuur

    Betalingstermijn
    De betalingstermijn is 30 dagen, wat betekent dat 30 dagen na de factuurdatum uw factuur betaald moet zijn (tenzij anders is overeengekomen).

    Facturen inzien (bij automatische incasso)
    Wanneer u betaalt per automatische incasso, dan vindt u uw facturen online op de facturenportal van Reed Business Information.

    Om een account aan te maken gaat u eerst naar de facturenportal.
    Volg vervolgens deze stappen:

    • - U kiest voor 'registreren' rechtsonder op de pagina. Vul daar uw gegevens in.
    • - U ontvangt na ca. drie dagen per mail een bevestiging van de registratie; deze tijd is nodig om de veiligheid van uw registratie te waarborgen.
    • - Nadat uw registratie bevestigd is, kunt u inloggen om uw facturen te bekijken en eventueel uw persoonlijke instellingen te wijzigen.

    Wanneer u geregistreerd bent ontvangt u automatisch een mail wanneer er een nieuwe factuur voor u klaar staat.

    Ik wil mijn abonnement opzeggen

    Wij vinden het uiteraard jammer dat u overweegt om uw abonnement op te zeggen.
    U kunt uw opzegging doorgeven via ons contactformulier.
    Kies bij stap 2 voor 'Ik heb een vraag over een bestaand abonnement of factuur'.

    Let op:

    • - Controleer van tevoren de opzegtermijn van uw abonnement. Wij hanteren een opzegtermijn van 1 maand voor de eerstvolgende verlengdatum of voor de verschijning van de nieuwe editie.
    • - Een abonnement op de aangiftesoftware van Nextens wordt voor een kalenderjaar verstrekt en wordt geacht te zijn ingegaan per 1 januari van het lopende jaar, ook al wordt het abonnement later gedurende dat jaar aangegaan. De aangiftesoftware van Nextens dient daarom voor 1 december te worden opgezegd.
    • - Voor de almanakken kunt u uw abonnement opzeggen tot een maand vóór verschijning van de nieuwe editie (van het nieuwe aangiftejaar). >> Bekijk de verschijningsdata >>
    • - Voor de vakbladen Fiscaal Advies, Belasting Magazine en De Belastingadviseur en de kennisbank FiscaalTotaal geldt dat u voor minimaal een jaar een abonnement afneemt. U kunt tot een maand vóór de verlengdatum uw abonnement opzeggen.
    • - Het is handig om uw debiteurennummer te vermelden, hiermee kunnen wij uw opzegging sneller verwerken. Het debiteurennummer vindt u op uw factuur.

    Zie voor meer informatie onze Applicatievoorwaarden.

    Ik heb hulp nodig bij de migratie van mijn gegevens

    Overstap vanuit Nextens desktop?
    Wij bieden een gratis overstapservice voor het overzetten van uw gegevens vanuit de Nextens desktop programma's naar de online omgeving van Nextens.

    Overstap vanuit een ander pakket?
    Wanneer u geen gebruik maakte van de Nextens desktop programma's maar van een ander aangiftepakket, dan kunnen we u helpen bij het overzetten van de stamgegevens van uw aangiften.
    Neem daarvoor contact op met onze Technische Service Desk op tel. 020 - 515 9 515, of stel uw vraag via het contactformulier.

    Contact

    Voor als uw vraag er niet tussen staat

    Komt u er zelf niet uit met deze vragen? U kunt ook contact met ons opnemen

    Als u er niet uitkomt met de veelgestelde vragen, kunt u uw vraag aan ons mailen via het contactformulier.
    Telefonisch contact is ook mogelijk. U kunt ons bereiken op tel. 020 - 515 9515.
    We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08.30 en 17.30.
    Let op: vragen over de functionaliteiten van Nextens vindt u op de supportpagina van de online aangiftesoftware van Nextens.