• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to footer

NextensNextens

Fiscaal partner van professionals

  • Advieskantoren
    • Fiscale software
      • Inkomstenbelasting
      • Omzetbelasting
      • Vennootschapsbelasting
      • Schenkbelasting en Erfbelasting
      • Dividendbelasting
      • Jaarrekening
      • Digitaal bezwaar
      • Alle producten
    • Fiscale Kennis
      • Fiscale AI assistent – Tex
      • Fiscale kennisbank – Naslag
      • Naslag internationaal
      • Belastingalmanakken
      • Vaktijdschriften
      • Alle producten
  • Bedrijfsleven
    • Fiscale Software + Kennis
      • Nextens Grip
      • Jaarrekening
      • Digitaal bezwaar
      • Alle producten bedrijven
    • Fiscale Kennis
      • Fiscale AI assistent – Tex
      • Naslag voor bedrijven
      • Grip internationaal
      • Alle producten bedrijven
  • Kennisbank
  • Nieuws
  • Over ons
    • Menu-item
      • Over Nextens
      • Werken bij Nextens
      • Verschijningsdata
      • Contact
    • Menu-item
      • Studio Nextens
      • Nextens Connect
      • Fiscale Kennisprijs
      • Partners
      • De auteurs van Nextens
  • Login
  • Offerte aanvragen
  • Login
Home Fiscaal nieuws Achtergrondartikelen 10 handige tools om uw productiviteit te verhogen

Achtergrondartikel

Fiscale vak, Onderneming

10 handige tools om uw productiviteit te verhogen

Nancy van Bemmel26 feb 20194 min Leestijd

Heeft u soms ook het idee dat u niet het maximale uit uw tijd haalt en daardoor minder werk verzet dan eigenlijk mogelijk is? Er zijn talloze technieken en digitale tools beschikbaar die u hierbij kunnen helpen. We hebben de tien beste productiviteitstools op een rijtje gezet.

1. Feedly

Of u nu op pad bent of achter de computer zit, Feedly is dé app om uw RSS feed mee bij te houden. U hoeft niet meer alle nieuwswebsites langs te lopen om de voor u relevante informatie te verzamelen. Feedly verzamelt dit voor u. Alles wat u hoeft te doen, is de juiste trefwoorden of websites in te voeren.

Dit artikel vindt u mogelijk ook interessant:

Getting Things Done: in 5 stappen efficiënter en productiever worden in uw werk- en privéleven >>

2. Pocket

Wanneer u veel nieuws leest, komt u wellicht artikelen tegen die u graag wilt lezen op een later moment. Het kan lastig zijn om alles te onthouden en de juiste link weer terug te vinden. Pocket helpt hierbij een handje. Met deze tool kunt u artikelen tijdens het lezen selecteren en offline opslaan. Zo hoeft u het niet meer te onthouden en kunt u de artikelen op elk device (mobiel, tablet of desktop) teruglezen.

3. Evernote

Evernote is een digitaal notitieblok waarin u al uw aantekeningen kunt maken, die vervolgens worden opgeslagen in de cloud. Zo hoeft u niet bang te zijn dat u bepaalde aantekeningen zult verliezen. De interactie van Evernote tussen de telefoon en computer werkt daarnaast erg goed. Het is dus mogelijk om tijdens de meeting op de smartphone aantekeningen te maken en deze vervolgens later vanachter de computer verder uit te werken. Evernote is te gebruiken voor praktisch alle soorten documenten, zoals simpele aantekeningen, maar ook voor foto’s en grotere bestanden.

4. OneNote

Een goede aanvulling op Evernote is OneNote van Microsoft. Hoewel de apps concurrenten van elkaar zijn, kunnen ze elkaar ook goed aanvullen. Evernote is voornamelijk geschikt voor het doen van onderzoek en om content te verzamelen en notities bij te voegen. OneNote is bij uitstek gemaakt om notities te maken, zoals in een echt kladblok. De mogelijkheden om notities overzichtelijk te organiseren zijn binnen OneNote net iets beter dan in Evernote.

5. LastPass

LastPass is een sterke wachtwoord extensie. Met deze tool zijn al uw wachtwoorden in veilige handen en worden automatisch op al uw apparaten gesynchroniseerd. Daarnaast worden uw wachtwoorden automatisch geüpdatet en krijgt u rapporten over hun sterkte. Met LastPass hoeft slechts één masterpassword onthouden te worden en LastPass zorgt voor de rest.

6. Buffer

Social media is voor elke organisatie een ‘must’. Alleen kan het bijhouden van de kanalen nog veel tijd in beslag nemen. Met Buffer automatiseert u gemakkelijk al uw social updates. Buffer maakt het mogelijk om posts te maken en in te plannen. Daarnaast heeft buffer ook een app voor op uw telefoon, zodat u het zelfs onderweg kunt regelen.

7. IFTTT

Wilt u nog een stap verder gaan? Met IFTTT (If This Then That) kunt u taken voorprogrammeren en automatisch laten uitvoeren. Komt er bijvoorbeeld een nieuwe blog op uw website? Dan kan IFTTT het automatisch in buffer inplannen voor publicatie op al uw social media kanalen. Hoewel het ook mogelijk is om dit soort opdrachten zelf aan te maken, zitten er ook al erg veel ‘recepten’ standaard in IFTTT die u kunt inzetten. Dat maakt deze tool makkelijk in gebruik.

8. Trello

Een prettige tool om taken in te ordenen is Trello. Deze app is met name geschikt voor teamprojecten. Ook Trello is zowel op uw desktop als smartphone te gebruiken. U maaktsnel en gemakkelijk verschillende borden aan, waarin met het team taken geplaatst worden. Deze taken kunnen vervolgens aan een specifiek teamlid of meerdere leden worden toegewezen.

9. Nozbe

Een andere goede optie om uw taken in bij te houden is Nozbe. Dit is een tool die volgens het Getting Things Done-principe werkt. Al uw to do’s kunt u in deze tool noteren, wat helpt om uw hoofd leeg te maken. Het grote pluspunt van Nozbe is dat u er tags aan kunt hangen. Het is dus niet alleen mogelijk om projectlijsten aan te maken, maar ook om deze per tag te groeperen. Hierdoor kunt u snel de taken die een telefoon nodig hebben met de tag ‘bellen’ sorteren. Deze tool is iets overzichtelijker dan Trello, maar iets minder prettig om met teams in te werken.

10. OneDrive of Dropbox

Met OneDrive of Dropbox kunt u uw bestanden in de cloud opslaan, waarna u ze overal kunt raadplegen. Veel apps bieden de mogelijkheid om standaard te synchroniseren met de cloud. Zo raakt u nooit meer bestanden of foto’s kwijt.

Benieuwd wat Nextens kan betekenen?

Vraag hier gratis een online demonstratie aan >>

Artikel delen:
Share this...
Share on facebook
Facebook
Share on pinterest
Pinterest
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
Linkedin

Anderen bekeken ook

Toolkit met boor en schroeven

Artikel

2 apr 2024

3 Min

7 fiscale tools voor financieel en fiscaal professionals

Benieuwd welke fiscale tools jou kunnen helpen meer controle en zekerheid te krijgen over fiscale bedrijfsprocessen?

Lees meer

Nieuws

11 mei 2020

Europese kapitaaleisen banken omgezet in Nederlandse wetgeving

Banken moeten een buffer aanhouden van minimaal 3% van het eigen vermogen ten opzichte van het geld dat is uitgeleend ...    >

Lees meer

Interview

11 feb 2020

4 Min

Efficiënt zijn is… je werk zo inrichten dat het vóór je gebeurt

“Een belangrijke tip is dat mensen niet moeten onderschatten wat de waarde van plannen is. Over het algemeen kun je ...    >

Lees meer

Net als 20.000 anderen het meest actuele fiscale nieuws?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Jouw fiscaal partner

Neem voor meer informatie contact op met onze adviseurs

Footer

  • Producten advieskantoren
  • Kennisbank voor advieskantoren
  • Inkomstenbelasting
  • Omzetbelasting
  • Vennootschapsbelasting
  • Schenkbelasting en Erfbelasting
  • Jaarrekening
  • Dividendbelasting

  • Producten bedrijfsleven
  • Grip BTW
  • Grip VPB
  • Grip Totaal
  • Grip Internationaal
  • Dividendbelasting
  • Fiscaal nieuws
  • Laatste nieuws
  • Podcasts
  • Kennisdocumenten
  • Productnieuws
  • Contact
  • Klantenservice
  • Technische Support Desk
  • Nextens Academy
  • Vacatures
Relx Logo
iso-certificate-mark
Relx Logo

  • The following regulations apply to the use of this website:
  • Terms and conditions
  • Security
  • Privacy policy
  • Cookie policy
  • Nextens® is a brand of LexisNexis® Risk Solutions, part of RELX.
  • Copyright reserved © 2025 LexisNexis Risk Solutions.