THEMA

HOW IT'S DONE: INNOVATIEVE AANGIFTESOFTWARE NEXTENS

How It’s Done van RTLZ is op bezoek geweest bij Nextens. Afgelopen zaterdag zond het programma het inspirerende ondernemersverhaal van de aangiftesoftware uit. Heeft u al gekeken?

Kijk het hier terug:

Aangifte optimaliseren

“Wij zijn Nextens en wij geloven dat iedereen het recht heeft om ieder jaar de meest optimale belastingaangifte te versturen. En wij dragen ons steentje hieraan bij door vakinhoudelijke content te combineren met innovatieve belastingaangiftesoftware”, introduceert Nastasia Jobben, head of product bij Nextens, het programma.

Cloudoplossing

“Onze software is een volledige cloudoplossing. Dus alle informatie die we hebben, zit in de cloud en is dus op een veilige manier van meerdere locaties te benaderen. De klant kan daardoor 24/7 overal werken. We hebben klanten die soms vanuit Australië inloggen of vanuit Spanje”, vervolgt Daan van Zanten, managing director bij Nextens.

Analyses en adviessignalen

“Onze klant gebruikt Nextens, omdat wij vakinhoudelijke content combineren met software en daarnaast ook de mogelijkheid bieden tot het ontvangen van verregaande analyses en adviessignalen. Daardoor kunnen zij hun klanten beter bedienen”, aldus Jobben.

Deze adviessignalen is Nextens gaan ontwikkelen op basis van signalen uit de markt. De aangifte wordt steeds meer een automatisch proces door de vooringevulde aangifte van de Belastingdienst. De klant is daardoor op zoek naar mogelijkheden om meer services te verlenen en de omzet te laten groeien. Eén van deze services is advies. Aangezien er al veel data in Nextens zit, wat kan leiden tot een advies, helpen we daar met deze automatisering een handje bij.

Klant staat centraal

“Wat voor ons belangrijk is, is dat we de klant centraal stellen bij het maken van innovatieve software. We doen vaak klantonderzoek over trends in de markt en ook hoe we de huidige functionaliteiten kunnen verbeteren. We hebben hiervoor een UX-team (user experience) zitten die ervoor zorgt dat het product de moderne uitstraling behoudt, maar ook zorgt dat het intuïtief blijft”, aldus Van Zanten. “We staan bovendien altijd open voor kritische feedback en wij zorgen ervoor dat we daar ook altijd wat mee doen en dat we contact blijven houden met onze klanten over die klantwensen”, voegt Jobben toe.

Meepraten over de ontwikkeling van Nextens?


Meld u aan voor het klantpanel

Toekomst

“In de toekomst zien wij dat klanten steeds meer data moeten verwerken in verschillende softwarepakketten. Daarom is het extra belangrijk dat al die softwarepakketten naadloos op elkaar aansluiten, waaronder ook ons product. Dus daar zal onze focus op liggen”, sluit Jobben het programma How It’s Done af.

Altijd op de hoogte blijven?


Ontvang gratis fiscaal nieuws in uw mailbox
  • Vond u dit bericht waardevol?
Share this post