• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to footer

NextensNextens

Fiscaal partner van professionals

  • Advieskantoren
    • Fiscale software
      • Inkomstenbelasting
      • Omzetbelasting
      • Vennootschapsbelasting
      • Schenkbelasting en Erfbelasting
      • Dividendbelasting
      • Jaarrekening
      • Digitaal bezwaar
      • Alle producten
    • Fiscale Kennis
      • Nextens Naslag
      • Nextens Naslag International
      • Belastingalmanakken
      • Vaktijdschriften
      • Nextens Tex
      • Alle producten
  • Bedrijfsleven
    • Fiscale Software + Kennis
      • Nextens Grip
      • Jaarrekening
      • Digitaal bezwaar
      • Alle producten bedrijven
    • Fiscale Kennis
      • Naslag voor bedrijven
      • Grip internationaal
      • Alle producten bedrijven
  • Kennisbank
  • Nieuws
  • Over ons
    • Menu-item
      • Over Nextens
      • Werken bij Nextens
      • Verschijningsdata
      • Contact
    • Menu-item
      • Studio Nextens
      • Nextens Connect
      • Fiscale Kennisprijs
      • Partners
      • De auteurs van Nextens
  • Login
  • Offerte aanvragen
  • Login
Home Fiscaal nieuws Blogs Meer klanten in 2019? Zo maak je van een lead een klant

Blog

Fiscale vak

Meer klanten in 2019? Zo maak je van een lead een klant

Fiscale redactie13 dec 20183 min Leestijd

Natuurlijk ben je als accountant of belastingadviseur goed met cijfertjes. Je weet van de hoed en de rand, geeft je klanten uitstekend fiscaal advies en weet als de beste hoe je de regels optimaal kunt toepassen. Maar het hoe zit het met je vaardigheden om anderen te laten weten dat je daar heel goed in bent?

Door kennisdeling bereik je je doelgroep. Maar welke manier kun je daarvoor het beste inzetten? En hoe motiveer je je doelgroep tot een lead en converteer je een lead tot klant?

Zo bereik je je doelgroep

Misschien heb je de E-mail Benchmark 2018 uitgeplozen en weet je dat vooral e-mailmarketing ook voor belastingadvies- en accountantskantoren het belangrijkste marketingkanaal blijft. Het is de beste manier om je naamsbekendheid te vergroten, maar ook om nieuwe klanten aan te trekken.

Meest gehoorde struikelblokken bij communicatie met de doelgroep is het ontbreken van passende content. Het is ontwikkelen van content én het structureel blijven ontwikkelen van content is waar het vaak spaak loopt. Toch zijn hier vandaag de dag praktische oplossingen voor binnen en buiten de organisatie.

In contact zijn

Wanneer je besluit om meer ‘naar buiten’ te gaan communiceren, is het belangrijk dat je je via de juiste kanalen en met de juiste informatie te zien en te horen bent. En wanneer je eenmaal in contact bent, je dit contact ook goed onderhoudt (lead nurturing).

Met lead nurturing bedoelen we het doelgerichte proces om een bepaalde doelgroep te bereiken door in elke fase van het aankooptraject de koper relevante informatie te verstrekken. Door ze echt nuttige informatie te geven, leid je ze door de customer journey heen. E-mail is het meest effectieve kanaal voor lead nurturing, op de voet gevolgd door whitepapers, artikelen en webinars. Ideale content dus om te combineren met e-mailmarketing.

In contact blijven

Je wilt natuurlijk de leads die je hebt gecreëerd met je geweldige e‑mailmarketing en marketingautomation naar het punt brengen waar ze betalende klanten worden. Het is van belang hun interesse te vast te houden en meer te bieden dan alleen de ‘standaard’ content.

Wat kun je doen om je klant in de watten te leggen? Personaliseer je service, toon expertise, schenk aandacht en denk vooruit.

Er bestaan allerlei softwarepakketten waarmee je relatief eenvoudig de standaardcontactmomenten met je klanten kunt automatiseren. Relevante berichten, met op maat geschreven content, belanden binnen enkele kliks in de inbox van je klant of prospect. Zo krijgt marketingautomation een steeds belangrijkere rol in je communicatieproces.

Zo wordt je lead een klant

E-mailmarketing en marketingautomation kunnen best complex zijn. Je moet met allerlei verschillende zaken rekening houden, zoals je doelgroepen en doelen, de inhoud van je e-mails, de relevantie ervan voor je ontvangers en nog veel meer.

De sleutel tot het succes van een e-mailcampagne zit hem in nuttige en relevante informatie die je klanten aanspoort tot actie. Jouw klanten ontvangen, waarschijnlijk net als jijzelf, dagelijks een berg e-mailberichten die ze snel scannen op basis van afzender en onderwerpregel. In enkele seconden bepaal je of een bepaalde e-mail interessant genoeg is om überhaupt te openen en te bekijken.

Onmisbaar in e-mailmarketing zijn dus:

  1. een goede en herkenbare vormgeving,
  2. een treffende onderwerpregel,
  3. een doelgroepgerichte boodschap gebaseerd op de opgeslagen interesses van jouw prospects.

Meer weten over hoe je e-mail voor je kunt laten werken?

Wil je meer inzicht in hoe je e-mailmarketing en marketingautomation voor je kunt laten werken? Heb je geen idee waar je moet beginnen met een goede strategie voor het optimaal inzetten van e-mailmarketing en marketing automation van jouw kantoor?

Ontdek hoe je e-mail inzet om nieuwe klanten te krijgen met het kennisdocument “Van lead naar klant – 6 e-mailmarketingtips voor belastingadvies- en accountantskantoren”.Dit artikel is totstandgekomen in samenwerking met onze marketingpartner Bambuu. Meer weten over wat dit online marketingbureau voor je kan betekenen?

Doe de gratis marketing quickscan >>

Artikel delen:
Share this...
Share on facebook
Facebook
Share on pinterest
Pinterest
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
Linkedin

Anderen bekeken ook

Martin Voigt op vakantie in Canada

Interview

19 aug 2024

3 Min

Marketingtribune: De zomerfavorieten van… Martin Voigt

Martin Voigt werd recentelijk geïnterviewd voor Marketingtribune. Over zijn vakantie in Canada maar ook over de plannen van Nextens voor ...    >

Lees meer

Video

19 mei 2020

#6 Hoe maak je als accountant of belastingadviseur de slag naar ondernemerscoaching?

De meeste belasting- en accountantskantoren zijn zich er wel van bewust dat door de digitalisering en automatisering de dienstverlening verandert. ...    >

Speel af

Video

9 apr 2020

5 Min

#5 Zo haalt een medewerker tijdens een verandering het beste uit zichzelf

Wie jaren geleden begon als accountant of belastingadviseur had een heel andere functie dan nu. Wat als iemand niet mee ...    >

Speel af

Net als 20.000 anderen het meest actuele fiscale nieuws?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Jouw fiscaal partner

Neem voor meer informatie contact op met onze adviseurs

Footer

  • Producten advieskantoren
  • Kennisbank voor advieskantoren
  • Inkomstenbelasting
  • Omzetbelasting
  • Vennootschapsbelasting
  • Schenkbelasting en Erfbelasting
  • Jaarrekening
  • Dividendbelasting

  • Producten bedrijfsleven
  • Grip BTW
  • Grip VPB
  • Grip Totaal
  • Grip Internationaal
  • Dividendbelasting
  • Fiscaal nieuws
  • Laatste nieuws
  • Podcasts
  • Kennisdocumenten
  • Productnieuws
  • Contact
  • Klantenservice
  • Technische Support Desk
  • Nextens Academy
  • Vacatures
Relx Logo
iso-certificate-mark
Relx Logo

  • The following regulations apply to the use of this website:
  • Terms and conditions
  • Security
  • Privacy policy
  • Cookie policy
  • Nextens® is a brand of LexisNexis® Risk Solutions, part of RELX.
  • Copyright reserved © 2025 LexisNexis Risk Solutions.