• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to footer

NextensNextens

Fiscaal partner van professionals

  • Advieskantoren
    • Fiscale software
      • Inkomstenbelasting
      • Omzetbelasting
      • Vennootschapsbelasting
      • Schenkbelasting en Erfbelasting
      • Dividendbelasting
      • Jaarrekening
      • Digitaal bezwaar
      • Alle producten
    • Fiscale Kennis
      • Fiscale AI assistent – Tex
      • Fiscale kennisbank – Naslag
      • Naslag internationaal
      • Belastingalmanakken
      • Vaktijdschriften
      • Alle producten
  • Bedrijfsleven
    • Fiscale Software + Kennis
      • Nextens Grip
      • Jaarrekening
      • Digitaal bezwaar
      • Alle producten bedrijven
    • Fiscale Kennis
      • Fiscale AI assistent – Tex
      • Naslag voor bedrijven
      • Grip internationaal
      • Alle producten bedrijven
  • Kennisbank
  • Nieuws
  • Over ons
    • Menu-item
      • Over Nextens
      • Werken bij Nextens
      • Verschijningsdata
      • Contact
    • Menu-item
      • Studio Nextens
      • Nextens Connect
      • Fiscale Kennisprijs
      • Partners
      • De auteurs van Nextens
  • Login
  • Offerte aanvragen
  • Login
Home Fiscaal nieuws Fiscale vak Belastingdienst introduceert meldpunt en contactkaart voor fiscaal dienstverleners

Nieuws

Fiscale vak

Belastingdienst introduceert meldpunt en contactkaart voor fiscaal dienstverleners

Bron: Belastingdienst19 dec 20222 min Leestijd

Om sneller en beter contact mogelijk te maken, heeft de Belastingdienst twee nieuwe hulpmiddelen ontwikkeld voor fiscaal adviseurs: een meldpunt en een contactkaart die moet zorgen dat vragen sneller op de juiste afdeling terechtkomen.

Juiste afdeling

Duizenden fiscaal dienstverleners zoeken regelmatig met vragen contact met de Belastingdienst, aldus de fiscus. Voor hen is makkelijk het juiste kanaal vinden de belangrijkste wens, aldus John van Erp, programmamanager bij de Belastingdienst. ‘We horen dat fiscaal dienstverleners vaak moeilijk de juiste afdeling kunnen vinden of bereiken. Dat is vervelend voor hen, vooral als ze iets moeten regelen of weten. Als we fiscaal dienstverleners beter helpen, helpen we ook ondernemers bij hun belastingzaken.’

Meldknop voor urgente zaken

Fiscaal dienstverleners konden meedenken over de verbetering van de dienstverlening en daaruit rolden de nieuwe hulpmiddelen. Er komt op het Forum Fiscaal Dienstverleners een speciale meldknop onder het tabblad ‘contact’ oor fiscalisten die niet de juiste hulp kunnen vinden. Ze krijgen dan de mogelijkheid een formulier in te vullen, waarop de fiscaal dienstverlener ruimte heeft om uit te leggen waarom er snel hulp nodig is. ‘Binnen twee werkdagen neemt een accountmanager contact op’, belooft de Belastingdienst, die eraan toevoegt: ‘Het meldpunt is er niet voor élke hulpvraag.’ Het gaat alleen om specifieke gevallen. ‘Bijvoorbeeld als een casus meerdere middelen raakt en er sprake is van tijdsdruk. Het meldpunt dient als hulpknop voor urgente en complexe situaties.’

Routekaart

De contactkaart is een soort routekaart met een overzicht van de contactmogelijkheden bij de Belastingdienst. ‘Hier is ook de meldknop van het Meldpunt FD te vinden. Fiscaal dienstverleners komen via deze kaart makkelijker bij de juiste afdeling terecht. Zo kunnen zij hun vragen direct aan de juiste persoon stellen en hun klanten vlot van dienst zijn. De contactkaart is te vinden op Forum Fiscaal Dienstverleners.’

Artikel delen:
Share this...
Share on facebook
Facebook
Share on pinterest
Pinterest
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
Linkedin

Anderen bekeken ook

Nieuws

9 apr 2025

2 Min

Belastingdienst wint zaak over dividendstrippen

De Belastingdienst heeft een belangrijke overwinning behaald in de rechtszaak over dividendstrippen, waarbij voormalige dochterbedrijven van ABN Amro in hoger ...    >

Lees meer

Belastingrente

Nieuws

19 mrt 2025

3 Min

Belastingkorting via loting stimuleert eerlijkere aangiftes

Nu het seizoen van de belastingaangiftes weer is begonnen, onderzoekt de Belastingdienst nieuwe manieren om correcte aangiftes te stimuleren. Uit ...    >

Lees meer

spaarvarken, box 3-heffing

Nieuws

27 jan 2025

2 Min

Box 3-vernieuwing gaat door: hybride stelsel ondanks kritiek

Het kabinet blijft vasthouden aan de plannen voor een vernieuwd box 3-stelsel, ondanks stevige kritiek van de Raad van State. ...    >

Lees meer

Net als 20.000 anderen het meest actuele fiscale nieuws?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Jouw fiscaal partner

Neem voor meer informatie contact op met onze adviseurs

Footer

  • Producten advieskantoren
  • Kennisbank voor advieskantoren
  • Inkomstenbelasting
  • Omzetbelasting
  • Vennootschapsbelasting
  • Schenkbelasting en Erfbelasting
  • Jaarrekening
  • Dividendbelasting

  • Producten bedrijfsleven
  • Grip BTW
  • Grip VPB
  • Grip Totaal
  • Grip Internationaal
  • Dividendbelasting
  • Fiscaal nieuws
  • Laatste nieuws
  • Podcasts
  • Kennisdocumenten
  • Productnieuws
  • Contact
  • Klantenservice
  • Technische Support Desk
  • Nextens Academy
  • Vacatures
Relx Logo
iso-certificate-mark
Relx Logo

  • The following regulations apply to the use of this website:
  • Terms and conditions
  • Security
  • Privacy policy
  • Cookie policy
  • Nextens® is a brand of LexisNexis® Risk Solutions, part of RELX.
  • Copyright reserved © 2025 LexisNexis Risk Solutions.