• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to footer

NextensNextens

Fiscaal partner van professionals

  • Advieskantoren
    • Fiscale software
      • Inkomstenbelasting
      • Omzetbelasting
      • Vennootschapsbelasting
      • Schenkbelasting en Erfbelasting
      • Dividendbelasting
      • Jaarrekening
      • Digitaal bezwaar
      • Alle producten
    • Fiscale Kennis
      • Fiscale AI assistent – Tex
      • Fiscale kennisbank – Naslag
      • Naslag internationaal
      • Belastingalmanakken
      • Vaktijdschriften
      • Alle producten
  • Bedrijfsleven
    • Fiscale Software + Kennis
      • Nextens Grip
      • Jaarrekening
      • Digitaal bezwaar
      • Alle producten bedrijven
    • Fiscale Kennis
      • Fiscale AI assistent – Tex
      • Naslag voor bedrijven
      • Grip internationaal
      • Alle producten bedrijven
  • Kennisbank
  • Nieuws
  • Over ons
    • Menu-item
      • Over Nextens
      • Werken bij Nextens
      • Verschijningsdata
      • Contact
    • Menu-item
      • Studio Nextens
      • Nextens Connect
      • Fiscale Kennisprijs
      • Partners
      • De auteurs van Nextens
  • Login
  • Offerte aanvragen
  • Login
Home Fiscaal nieuws Blogs Hoe continueer je de adviespraktijk tijdens de corona-crisis?

Artikel

Hoe continueer je de adviespraktijk tijdens de corona-crisis?

Nancy van Bemmel03 apr 20203 min Leestijd
Leeg/Empty

Je wordt vast overspoelt met vragen van klanten. Je moet thuis, zonder direct contact, de klanten van advies voorzien en de dagelijkse gang van zaken proberen voort te zetten. Daarnaast is het uitgerekend nu aangiftetijd en btw-maand. Hoe hou je dat vol? 5 tips uit ons netwerk van experts.

1. Zorg dat je klanten en collega’s nog wel ziet

Natuurlijk op afstand, maar er zijn opties om online contact te houden en met de webcam ook het gezicht erbij te zien. Denk bijvoorbeeld aan Microsoft Teams, Google Hangouts, Zoom, Skype… de mogelijkheden zijn eindeloos. Onze experts geven aan dat ze dit ook na deze crisis willen blijven gebruiken. Let hierbij wel op de dataveiligheid bij het uitwisselen van gevoelige informatie.

2. Beschouw de huidige situatie als een kans om te digitaliseren

Het gebrek aan persoonlijk contact zorgt voor veel strubbelingen, die met digitale processen op te lossen zijn. Voor het contact met klanten hebben we je al een aantal opties gegeven, maar vergeet ook zeker het klantportaal van Nextens niet voor het verstrekken van gevoelige fiscale informatie. Denk daarnaast aan Scan & Herken, de tool waarmee invoerwerk geautomatiseerd kan worden. Of koppel uw Nextens account met Exact, Snelstart, of een van de andere partijen.U bent drukker dan ooit: waarom uw kantoor toch zou moeten veranderen 

3. Neem ook klanten mee in jullie digitale manier van werken

Schoenendozen aanleveren is nu zeker niet meer gewenst. Tijd om ook die klanten mee te nemen in de digitale manier van werken. Over het meenemen van klanten in de digitale transitie hebben we eerder een artikel geschreven, lees het hier.

4. Voorzie klanten proactief van de laatste ontwikkelingen en de gevolgen

De vele vragen die je krijgt van klanten kun je bundelen in een webinar of een artikel op je website. Zo hoef je dezelfde vraag niet steeds opnieuw te beantwoorden, maar stuur je hen door naar een pagina waar zij direct een antwoord en naslagwerk vinden. Zet bij elk onderwerp ook de juiste contactpersoon die de klant verder kan helpen.

Op de themapagina van Nextens vind je al veel informatie. Beschik je daarnaast over FiscaalTotaal? Dan heb je ook toegang tot het themadossier. Nog geen abonnement? We bieden u een gratis proefabonnement.

5. Zorg voor een ritme en duidelijke planning

Hier is veel over geschreven, maar ook onze experts geven aan dat een duidelijk ritme, speciaal ingerichte werkplek en het maken van een planning essentieel zijn om efficiënt thuis te werken. Lees daarover in dit artikel meer.

 

Dit artikel is tot stand gekomen op basis van tips van Samad Laghmouchi, René Offermanns en Jan van Esch.Hoe maak je van belastingadvies een goed product?

Artikel delen:
Share this...
Share on facebook
Facebook
Share on pinterest
Pinterest
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
Linkedin

Anderen bekeken ook

Kennisdocument

27 mei 2025

Goed advies, begint met de juiste data

Als fiscalist of belastingadviseur wil je klanten of collega’s zo optimaal mogelijk adviseren. Dat betekent: risico’s signaleren, kansen benutten en ...    >

Lees meer

Diana van Hout

Interview

6 mei 2025

4 Min

Diana van Hout over de risico’s van digitalisering in de fiscaliteit

Met hoogleraar van Hout bespraken we de risico's van digitalisering, cybercrime en de rol van automatisering in de belastingheffing.

Lees meer

Plaatje van oude brievenbus

Blog

11 mrt 2025

3 Min

Digitaal Bezwaar oplossing gebrekkige postbezorging

De Nationale ombudsman heeft recentelijk zijn zorgen geuit over de onbetrouwbare en vertraagde bezorging van overheidsbrieven. Gelukkig kun je binnenkort ...    >

Lees meer

Net als 20.000 anderen het meest actuele fiscale nieuws?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Jouw fiscaal partner

Neem voor meer informatie contact op met onze adviseurs

Footer

  • Producten advieskantoren
  • Kennisbank voor advieskantoren
  • Inkomstenbelasting
  • Omzetbelasting
  • Vennootschapsbelasting
  • Schenkbelasting en Erfbelasting
  • Jaarrekening
  • Dividendbelasting

  • Producten bedrijfsleven
  • Grip BTW
  • Grip VPB
  • Grip Totaal
  • Grip Internationaal
  • Dividendbelasting
  • Fiscaal nieuws
  • Laatste nieuws
  • Podcasts
  • Kennisdocumenten
  • Productnieuws
  • Contact
  • Klantenservice
  • Technische Support Desk
  • Nextens Academy
  • Vacatures
Relx Logo
iso-certificate-mark
Relx Logo

  • The following regulations apply to the use of this website:
  • Terms and conditions
  • Security
  • Privacy policy
  • Cookie policy
  • Nextens® is a brand of LexisNexis® Risk Solutions, part of RELX.
  • Copyright reserved © 2025 LexisNexis Risk Solutions.