• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to footer

NextensNextens

Fiscaal partner van professionals

  • Advieskantoren
    • Fiscale software
      • Inkomstenbelasting
      • Omzetbelasting
      • Vennootschapsbelasting
      • Schenkbelasting en Erfbelasting
      • Dividendbelasting
      • Jaarrekening
      • Digitaal bezwaar
      • Alle producten
    • Fiscale Kennis
      • Fiscale AI assistent – Tex
      • Fiscale kennisbank – Naslag
      • Naslag internationaal
      • Belastingalmanakken
      • Vaktijdschriften
      • Alle producten
  • Bedrijfsleven
    • Fiscale Software + Kennis
      • Nextens Grip
      • Jaarrekening
      • Digitaal bezwaar
      • Alle producten bedrijven
    • Fiscale Kennis
      • Fiscale AI assistent – Tex
      • Naslag voor bedrijven
      • Grip internationaal
      • Alle producten bedrijven
  • Kennisbank
  • Nieuws
  • Over ons
    • Menu-item
      • Over Nextens
      • Werken bij Nextens
      • Verschijningsdata
      • Contact
    • Menu-item
      • Studio Nextens
      • Nextens Connect
      • Fiscale Kennisprijs
      • Partners
      • De auteurs van Nextens
  • Login
  • Offerte aanvragen
  • Login
Home Fiscaal nieuws “We zijn hard bezig de gebruikservaring van Nextens te verbeteren”

Interview

Fiscale vak

“We zijn hard bezig de gebruikservaring van Nextens te verbeteren”

Nancy van Bemmel18 dec 20182 min Leestijd

Wie zit er achter Nextens? Wie zorgt ervoor dat de klant makkelijk door de software navigeert? Wie ontwikkelt de designs van nieuwe functionaliteiten? Binnen Nextens speelt UX hierin een grote rol. “UX is in één zin: het verbeteren van de gebruikerservaring van de klant”, vertelt Nathan Joseph, UX Designer voor onder andere Nextens.

Hoe verbetert UX de software van Nextens?

“We beginnen met het inventariseren van de eisen waar het onderdeel aan zou moeten voldoen: de requirements. Daarvoor doen we onderzoek bij de klant en binnen Nextens om erachter te komen wat de klant en de business willen, wat haalbaar is en hoe dit te combineren valt. Vervolgens kijken we hoe dit ingericht moet worden, zodat de klant er op een goede manier mee kan werken. Daar maken we een ontwerp van.”

Blijft de klant daarna ook betrokken?

“Ja ook dat ontwerp wordt door de klant getest. We benaderen zelf een groep klanten en de klanten die geïnteresseerd zijn, kunnen het prototype testen. We kijken hoe de klant het prototype gebruikt, of het past binnen zijn werkzaamheden en gebruiken de feedback om de functionaliteit te verbeteren. Het verbeterde ontwerp testen we weer opnieuw met de klant, tot we iets hebben wat helemaal aansluit bij de behoeften. Dit gaat dan naar development om ontwikkeld te worden.Wat vind je zo leuk aan UX?

“Ik hou heel erg van de variatie in de werkzaamheden. Ik heb een stuk of 10 projecten die naast elkaar lopen. We maken namelijk niet alleen schermpjes, maar doen bijvoorbeeld ook onderzoek bij de klant, strategieontwikkeling en het inrichten van processen. Het leukst vind ik de constante verandering. Denk bijvoorbeeld aan twee-staps-verificatie. De workflow hiervan is door UX bepaald. Dat is niet iets waar we lang mee bezig zijn geweest, maar het is wel een voorbeeld van de constante verbeteringen die Nextens uiteindelijk een beter product maken.”

Waar ligt jouw grootste focus?

“Er zijn drie zeer grote projecten waarbij ik betrokken ben en daar liggen mijn dagelijkse werkzaamheden ook. Eén van deze projecten is de Adviestool. Ik ben daar de lead designer voor. Hiervoor doen we doorlopend onderzoek bij klanten en proberen we de functionaliteit te verbeteren. Ik doe ook interviews met de klant. De feedback hieruit verwerk ik weer in een prototype. Het is een cirkeltje, waardoor we steeds nieuwe dingen maken en verbeteren.”

Artikel delen:
Share this...
Share on facebook
Facebook
Share on pinterest
Pinterest
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
Linkedin

Anderen bekeken ook

9 apr 2025

Nextens verschijningsdata 2025

Plannings- en verschijningsdatums van nieuwe onderdelen in Nextens:

Lees meer

Nieuws

13 jan 2025

2 Min

De IB Almanak 2025 – Deel 1 beschikbaar

De nieuwste editie van de IB Almanak, is zoals gebruikelijk zowel in boekvorm als online beschikbaar via Nextens Naslag.

Lees meer

Nextens lezen

Nieuws

23 dec 2024

4 Min

Wat hield jou bezig in 2024? Dit zijn de meest gelezen stukken door professionals

Het einde van het jaar nadert en daarmee is het een perfect moment om terug te blikken op 2024. Een ...    >

Lees meer

Net als 20.000 anderen het meest actuele fiscale nieuws?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Jouw fiscaal partner

Neem voor meer informatie contact op met onze adviseurs

Footer

  • Producten advieskantoren
  • Kennisbank voor advieskantoren
  • Inkomstenbelasting
  • Omzetbelasting
  • Vennootschapsbelasting
  • Schenkbelasting en Erfbelasting
  • Jaarrekening
  • Dividendbelasting

  • Producten bedrijfsleven
  • Grip BTW
  • Grip VPB
  • Grip Totaal
  • Grip Internationaal
  • Dividendbelasting
  • Fiscaal nieuws
  • Laatste nieuws
  • Podcasts
  • Kennisdocumenten
  • Productnieuws
  • Contact
  • Klantenservice
  • Technische Support Desk
  • Nextens Academy
  • Vacatures
Relx Logo
iso-certificate-mark
Relx Logo

  • The following regulations apply to the use of this website:
  • Terms and conditions
  • Security
  • Privacy policy
  • Cookie policy
  • Nextens® is a brand of LexisNexis® Risk Solutions, part of RELX.
  • Copyright reserved © 2025 LexisNexis Risk Solutions.