• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to footer

NextensNextens

Fiscaal partner van professionals

  • Advieskantoren
    • Fiscale software
      • Inkomstenbelasting
      • Omzetbelasting
      • Vennootschapsbelasting
      • Schenkbelasting en Erfbelasting
      • Dividendbelasting
      • Jaarrekening
      • Digitaal bezwaar
      • Alle producten
    • Fiscale Kennis
      • Fiscale AI assistent – Tex
      • Fiscale kennisbank – Naslag
      • Naslag internationaal
      • Belastingalmanakken
      • Vaktijdschriften
      • Alle producten
  • Bedrijfsleven
    • Fiscale Software + Kennis
      • Nextens Grip
      • Jaarrekening
      • Digitaal bezwaar
      • Alle producten bedrijven
    • Fiscale Kennis
      • Fiscale AI assistent – Tex
      • Naslag voor bedrijven
      • Grip internationaal
      • Alle producten bedrijven
  • Kennisbank
  • Nieuws
  • Over ons
    • Menu-item
      • Over Nextens
      • Werken bij Nextens
      • Verschijningsdata
      • Contact
    • Menu-item
      • Studio Nextens
      • Nextens Connect
      • Fiscale Kennisprijs
      • Partners
      • De auteurs van Nextens
  • Login
  • Offerte aanvragen
  • Login
Home Fiscaal nieuws Nieuws Klantverhaal – Trofib

Klantverhalen

Klantverhaal – Trofib

Nextens26 jun 20253 min Leestijd

Trofip is een betrokken administratiekantoor dat sinds 2012 ondernemers ondersteunt met administratie, belastingzaken en advies. Met een klein team en een groot klantenbestand weet Trofip efficiëntie en persoonlijke aandacht moeiteloos te combineren. Mede-eigenaar Mohamed Daimoune deelt hoe zij met hulp van Nextens grip houden op hun processen – en ruimte creëren voor groei. 

Over Trofip 

Trofip werd in 2012 opgericht door Youssef en Ikram Mezouari. Wat begon als een kleinschalige administratiepraktijk is inmiddels uitgegroeid tot een volwaardig mkb-kantoor met meer dan 250 klanten. In juni 2023 sloot Mohamed Daimoune zich aan als mede-eigenaar. Samen sturen zij een hecht team aan dat klanten bedient in uiteenlopende sectoren zoals zorg, transport, schoonmaak, bouw, horeca en IT. 

“Dankzij Nextens houden we overzicht, zelfs met een klein team en een groot klantenbestand.” – Mohamed Daimoune, mede-eigenaar Trofip 

Persoonlijke aanpak, efficiënte processen 

Ondanks de omvang van het klantenbestand, blijft Trofip vasthouden aan een persoonlijke benadering. “We werken met korte lijnen en zorgen dat onze klanten altijd op ons kunnen rekenen,” vertelt Mohamed. “Dat lukt alleen als je efficiënt werkt.” 

Nextens helpt daar concreet bij. Het kantoor gebruikt het platform voor het opstellen van aangiften inkomstenbelasting, omzetbelasting en vennootschapsbelasting, het maken van jaarrekeningen en – sinds kort – ook voor het elektronisch indienen van bezwaarschriften. “Het btw-overzicht is voor ons echt een uitkomst. Je ziet in één oogopslag wat nog gedaan moet worden, waardoor we alles tijdig kunnen indienen.” 

De overstap naar Nextens 

De overgang van Fiscaal Gemak naar Nextens eind vorig jaar was een belangrijk moment. “Het was een intensief proces, vooral het downloaden van alle aangiften uit de oude software. Dat moet je echt zorgvuldig doen.” Mohamed raadt andere kantoren aan om bij een overstap extra aandacht te besteden aan aangiften die nog onderhanden zijn, en eventueel een inkijklicentie aan te vragen bij de oude leverancier. 

Praktische tips voor andere kantoren 

Een van de lessen die Trofip leerde: let bij een overstap midden in het jaar goed op het aantal aangiften in je abonnement. “Je wilt niet tegen een maximum aanlopen en dan weer moeten bijbestellen.” 

Blik op de toekomst 

Hoewel de software inmiddels goed is ingeregeld, kampt Trofip met een andere uitdaging: het vinden van goede medewerkers. “We zijn nog steeds op zoek,” zegt Mohamed. “Maar met een goede werkwijze en de juiste tools houden we het werkbaar – en blijft er ruimte voor wat echt telt: aandacht voor de klant.” 

Artikel delen:
Share this...
Share on facebook
Facebook
Share on pinterest
Pinterest
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
Linkedin

Anderen bekeken ook

Klantverhalen

26 jun 2025

3 Min

Klantverhaal – Groan

Internationale handel vraagt om overzicht, precisie en slimme ondersteuning. Bij Groan weten ze dat als geen ander. Sinds 1979 levert ...    >

Lees meer

Klantverhalen

26 jun 2025

3 Min

Klantverhaal – GewoonGers

GewoonGers is een Rotterdams bedrijf dat maatwerk binnendeuren ontwerpt, produceert en installeert. Sinds 2014 combineren zij vakmanschap met moderne technieken ...    >

Lees meer

Net als 20.000 anderen het meest actuele fiscale nieuws?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Jouw fiscaal partner

Neem voor meer informatie contact op met onze adviseurs

Footer

  • Producten advieskantoren
  • Kennisbank voor advieskantoren
  • Inkomstenbelasting
  • Omzetbelasting
  • Vennootschapsbelasting
  • Schenkbelasting en Erfbelasting
  • Jaarrekening
  • Dividendbelasting

  • Producten bedrijfsleven
  • Grip BTW
  • Grip VPB
  • Grip Totaal
  • Grip Internationaal
  • Dividendbelasting
  • Fiscaal nieuws
  • Laatste nieuws
  • Podcasts
  • Kennisdocumenten
  • Productnieuws
  • Contact
  • Klantenservice
  • Technische Support Desk
  • Nextens Academy
  • Vacatures
Relx Logo
iso-certificate-mark
Relx Logo

  • The following regulations apply to the use of this website:
  • Terms and conditions
  • Security
  • Privacy policy
  • Cookie policy
  • Nextens® is a brand of LexisNexis® Risk Solutions, part of RELX.
  • Copyright reserved © 2025 LexisNexis Risk Solutions.